Jom chat di sini!

Tuesday, November 18, 2008

Wajah putih bersih dalam 7 langkah

Cuba praktikkan tujuh langkah di bawah untuk mendapatkan wajah yang putih bersih.

Langkah 1 : MEMBERSIHKAN MUKA.
Bersihkan wajah 2 kali sehari dengan cleansing foaming gel untuk menanggalkan kotoran dan make-up.Pilih yang tidak membuatkan kulit kita menjadi kering.

Langkah 2 : MENGECILKAN PORIPORI
Selesai membersihkan wajah,gunakan toner atau lotion yang mengandungi Vitamin C untuk megecilkan poripori,mengurangi jerawat dan bintik hitam pada wajah.

Langkah 3 : MELEMBAPKAN WAJAH.

Sapukan pelembap setelah memakai lotion supaya kulit terhindar daripada kekeringan dan kekurangan air.

Langkah 4 : SCRUBBING
Seminggu sekali kita mesti pakai scrub untuk menanggalkan sel-sel kulit mati dan menipiskan kesan hitam pada wajah.Bahagikan kepada empat bahagian wajah dan urut dengan tangan.

Lngkah 5 : MELINDUNGI SINAR MATAHARI
Jika melakukan aktiviti luar,gunakan pelembap sekaligus sunblock untuk mengurangi bintik hitam dan mencegah terbakarnya wajah akibat pancaran sinar matahari.

Langkah 6 : MELINDUNGI WAJAH SEHARI-HARI

Untuk ke sekolah dan beraktiviti sehari-hari,jangan lupa memakai bedak tabur yang ringan dan boleh menanggalkan minyak pada wajah.Pilih yang mengandungi vitamin untuk melembapkan wajah pada setiap hari.

Langkah 7 : PERLINDUNGAN EXTRA
Sekiranya nak ke majlis,supaya wajah nampak lebih berseri dan meng'cover' mana-mana bahagian wajah yang patut,gunakan two way cake yang mengandungi bahan-bahan mencerahkan wajah.Hasilnya wajah menjadi lebih halus dan berseri.


Cubalah dan lihat resultnya!

0 komen: