Jom chat di sini!

Friday, November 14, 2008

tipah tertipu

Salam buat semua..ini adalah kira posting pertama akulah...selepas bab perkenalan hari tuh

Apa nak citer eh..hmmm..semalam berlaku kisah macam tipah tertipu kat aku..
konon suh aku p amik cat..siap remind kat aku pilih kaler yang best2..oh lupa..cat tuh untuk cat kediaman ..ops cukuplah nak citer..aku kan perisik...mana leh sebar lebih2...nanti orang tau identiti aku..kan...hehe...ok lah sambung..aku pun p lah..konon2 naklah amik cat..sebenarnya kat tempat aku nih pun banyak kedai cat..tapi sebab nak free kan..aku ikutlah cakap suh pegi amik kat kedai hardware di jitra nun....adoi...drive 2 jam..nasib baik aku nih penumpang jek..
telefon cina tuh..dia cakap dia kat jalan wat siam..oi..tak pernah dengar pun aku..berkali2 telefon cina tuh..abih dah memang x tau jalan nak pegi langsung..last2 dia suh tunggu kat satu simpang dan kami pun ikutlah dia..ooooiii..terdetik gak aku..jauh nya kedai nih...dasat gak nih
siap lori besar2 pun lalu sekali...hmmm....ok lah..lagi..sebelah kanan jalan ada lah wat siam..dalam erti kata lain..temple siam..sebelah temple ada sungai..ooooii..masuk lagi..pastu kami sumer dalam keta dah cuak..mahu tak..kalau orang nak rompak pun boleh...dia bawa tempat yang jauh dari jalan besar pun..dan tak dek orang jekk...pastu banyak barang terbuang.. memang gerun gak..aku memang tak berani turun keta..pastu ...dengan bangganya cina tu introduce..nilah bengkel saya...hmm..nih bukan kedai hardware nih..ni bengkel besi....aku pun tak per lah lagi..kut2 lah dia buat sampingan jual cat kat belakang bengkel ka...pastu..terkejut beruk kami sumer..dia tunjuk kan cat sampai 20 tong suh bawa balik...orang kanan aku cakap..nih bukan cat yang kita mau..kita mau cat minyak brand ici punya nih..dia kata tauke bg ini saja oo...adoi..orang kanan aku tel bos kami..bos pun cakap ngan cina tu..fasih cina tuh..bahasakan kedah.....last2...rupanya bos aku ada miscommunicationlah..dia ingat itu kedai hardware...rupanya bengkel..tergelak beberapa staf cina tuh yang ada kat situ...tak ker naya...travel punya jauh..semata2 ...hmmm....bosan nak citer..rasa cam nak bunuh pun ada..
rasa cam nak gelak pun ada..nak salah sapa pun x tau dah...pastu baliklah apa lagi...heii..selalu jadi kisah pak pandir kat aku...nk wat cam ner...orang kanan aku tel bos sekali lagi.cakaplah"macam ni kalau orang bunuh kami buang dalam sungai pun tak dak sapa tau"..pastu..dia gelak..kami sumer gelak..pastu sumer cam kesal pun ada..napelah tak terpk nak tanya dari awal...hmmm......ini bukan mission impossible..ini misi yang tak sepatutnya berlaku..

0 komen: