Jom chat di sini!

Friday, December 26, 2008

Party Christmas

Haliuuu!!
Aku nak meroyan sikit pasal sambutan Krismas aku tahun ni. Tahun ni sambutan Krismas aku kurang meriah. Sebabnya? Sebab, mana-mana perayaan pun akan kurang meriah kalau disambut tanpa keluarga tercinta. Tahun sebelum ni, aku akan balik kampung untuk merayakan Krismas. Tapi memandangkan adik-adik aku yang ada di sini nak balik untuk perayaan Gawai Jun nanti, maka kami sepakat tidak balik tahun ni. Tahun ni juga merupakan tahun pertama keluarga aku menyambut Krismas tanpa kehadiran kami tiga beradik. Hanya dua orang adik aku yang berumur 13 dan 4 tahun yang menjadi peneman mereka di sana. Tak sabar nak tunggu bulan Jun ni nanti. Apapun, terima kasih kepada kawan-kawan yang menghantar ucapan. Enjoy the pics!

Ni suasana di rumah abang saudara aku pada Christmas Eve. Ni sementara nak menunggu detik 12 tengah malam.

Ni lah makanan yang disediakan pada Christmas Eve. Ada lemang, ayam pansuh, ikan keli pansuh dan sedikit pencuci mulut.
Ni pulak ikan keli pansuh. Sama macam ayam, ikan ni dimasak dalam buluh jugak.
Ni ayam pansuh. Salah satu dari makanan tradisional kaum Iban setiap kali perayaan Krismas dan Hari Gawai. Ayam di masak dalam buluh. Sedap wo! Rindu pulak dengan kampung halaman.
Ni suasana di sekitar rumah aku. Ni bukan rumah terbuka ye, ni rumah tertutup. Hanya dibuka kepada saudara mara sahaja. Jadi maaf ye kawan-kawan semua sebab tak jemput. Jangan kecil hati.

POST BY : QUEEN OF MEROYAN @ CYPAN

0 komen: